INNHOLDÅrgang 18. Onsdag 22. November 2017  [ 18 ]

Registrer deg for nyhetsbrev fra The Viking & Scandinavian Expats Club. Få det direkte på din epost.

NorskSvenskaDansk

Fiskerlandsbyen i Cha AmHvordan det var og er å leve i ChaiaphumVi er med fruktselgere på markedet
Cha Am 6. september 2013
Det å rusle rundt i en havn og se fiskerlandsbyen og livet der, er mye mer givende for meg enn barer og solstoler på stranda. Livet er en merkelig pulsering av liv, men allikevel uten stress og mas. Alt går med ett smil og livet og arbeidet virker fargerikt.
Fargerike er også båtene, husene og landsbyen til fiskerne. En fargeklatt som man blir i godt humør av.
Chaiaphum 16. august 2013.
Min kone kommer fra en liten fjellandsby oppe i Isaan mer bestemt Chaiaphum. Thailand er i en ENORM "støpeskje" og utvikler seg raskt utrolig raskt. Litt vemodig å se dette, kanskje litt trist også. Ikke for menneskene ikke skal få det mer bekvemt, men for de mister sin naturlige glede som går over i kravmentalitet.
Pattaya 27. februar 2012
Av Otto, i serien fra vårt nærmiljø til nytte og nøye! Jaså, så slik har de det – fruktselgerne på alle markedene rundt omkring.
Vi er jo i Thailand og det kan være interessant å vite hvordan thaien jobber og skaffer seg sitt daglige brød hadde jeg nærmest sakt, men det heter vel heller ris.
Les mer...Les mer...Les mer...

En vanlig tirsdag i Ottos forunderlige ThailandManee Thai restaurant i StavangerOpprydding av kabler i Pattaya…
Pattaya 26. januar 2012
Nei, dere vil ikke tro hvor travelt det har vært her i det siste!
Forretningsdamene Gai og Bom dro på sin vanlige utflukt til Rayong for å gjøre innkjøp av mer frukt for salg mellom kl. 03:00 og 11:00 i Pattaya som tidligere beskrevet.
Så ringer Gai og forteller vi har hatt accident!
Det er nesten den verste beskjed å få, det koster vanligvis penger.
Stavanger 11. januar 2012.
Manee Thai restaurant åpnet dørene i juni 2011 i Kirkegaten 42 i Stavanger.
Den er eid og blir drevet av en driftig thaidame som heter Jittra Kaewmanee. Restauranten fremstår som et enkelt og uhøytidelig spiseri i et rolig strøk i Stavanger. Kundene er en fin blanding av både etnisk norske og thai.
Pattaya 23. januar 2011.
Etter stadige oppfordringer i løpet av de siste fem år ser vi oss nå i stand til starte opp igjen vår populære serie ”Gode Kabelvaser” Vår tidligere også meget populære serie ”Gode Moskitobitt” er avsluttet pga. opparbeidet immunitet.
Det var møte på Pattaya City Hall fredag morgen. Alle relevante avdelinger blir involvert i opprydding av ubrukte overliggende kabler i gatene i Pattaya.

Den perfekte gaveHIGH-TECH TOALETTBryllup i Thailand
8. mai 2010.
Her er en fin liten snutt, kos dere med den.
Jeg ler enda... Mvh Ingrid:
En manns treningsdagbok:
Kjære dagbok!
Jeg har akkurat fylt 44 år, og min samboer ga meg en uke med personlig trener i fødselsdagsgave. Nå er jeg i og for seg fortsatt i kjempeform, jeg spilte tross alt fotball til jeg var 20 år.
Bangkok 4. mai 2010.
Hadde forleden et nødvendig ærend å gjøre i Bangkok. Ved innsjekking fikk jeg opplyst at en del av rommene var nyrenovert, da jeg kom inn på toalettet så jeg noe jeg ikke hadde sett før. Dette var ikke et hull i gulvet (Thai style). Det var heller ikke et "norsk" toalett. Dette var et toalett med mange slanger/rør som førte opp til toalettskålen. Rundt toalettskålen var der brytere og flere blinkende røde lys.
Thailand 19. april 2010.
Ja, nå har jeg en god nyhet å meddele. Vi hadde festen nå mandag kl 18.00 og hadde det veldig hyggelig. Og her i Thailand er det skikk at alle naboer, venner og venners venner med familie inviteres når det er bryllup, og alle gir pengegaver i stedet for ting og tang som i Europa.
Les mer...Les mer...Les mer...

Livet på stranda…Thailandsfrelst...Cambodia 2011…
Tekst/foto: Thailandfrelst Randi Irene Losoa. Jomtien Beach: Et eget liv leves på stranda. Her bader man, soler seg, spiser eller man handler. Strandsonen rett nedenfor Soi 4 ble vårt sted.Tekst/foto: Thailandfrelst Randi Irene Losoa. Vårt første møte med Thailand fant sted i 2009. Nå er ferie nummer to avviklet og vi kan slå fast at de kjente europeiske, oppbrukte turistdestinasjonene har lite å stille opp mot Thailand. Cambodia 2011…
Första veckan i december i år besökte jag Siem Reap för att i första hand besöka Angkor Wat templen, ett reportage om det kommer senare. Då jag var ute på en tur i staden märkte jag ett hotell som hette Soria Moria.

Otto - Thapan Hin 24. desember 2009

Jeg er tilbake i den lille byen Thapan Hin, midt i det tidligere krokodille land.

Johna har fortalt meg at den gang de mente at de siste krokoene var utryddet gikk det mang rykter om at noen hadde klart å stikke av så jeg ser meg litt ekstra rundt når jeg er utenfor allfarvei.

Sydvesten, det Bergenske og vestnorges kystikon er nå også introdusert her!

Les mer...

Otto - Sukhotai november 2006Otto - Thailand mai 2006 Reisebrev # 1Otto - Krokodillespiser og gullgraver...
Hallaisen gamle og nye lesere med en ekte bergensk daglighilsen!

Vel tilbake, denne gang på den nye flyplassen for Bangkok. Litt ymse fra livet på landet, tilbake til Mamma, broren til Gai som snylter på Whiskyen min, alle barna, hunden, de kloke koner.

Mine damer og herrer!

Spøkelser skal man ikke spøke med, huset måtte flyttes! Når er jeg her igjen - en måned tilbakelagt allerede! Jeg har hatt skrivesperre men nå sitter jeg på stam-baren her og røker og drikker Pernod og skriver som bare det. Føler meg som den reneste Hemingway.

Jeg har nu debutert som krokodillespiser!

Mitt tarmsystem har nå forlengst prosessert både gresshopper, ormer, biller, og nu Krokodille. Vi har også besøkt gullgravere og litt fra barna.

Phitchit 1. november 2005.

Otto - Nytt fra moskitoteltetOtto - Kai tar førerkortOtto - Faktaavdelingen
Thailand 27. oktober 2005

Mine damer og herrer!
Så ligger jeg da her i mitt stabile sølibat, kun med selskap av tidligere omtalte vifte, døpt Harakiri. Utover det er det moskitos som mot alle odds, har klart p lokalisere meg i løpet av natten uten og ha gjort nevneverdig skade - foreløpig.

Thailand 21. oktober 2005

Mine damer og herrer.
I går var vi på bilsakkyndige her i Pichit, det hele foranlediget av at Kai etter og vist foroverbøyd kjørestilling i visse situasjoner, innrømmet at hun har mildt sagt har dprlig langsyn, begrenset til ca 50 - 60 m. Dette sammen med ikke sertifikat for verken bil eller motorsykkel. Så i går ble det innkjøpt briller. Barna lever i tre.

Det er med glede og stolthet jeg denne gang ser meg i stand til å bringe stoff av direkte opplysende karakter her fra Thailand. Først i denne serie starter kortversjonen av kurs i "Vinkespråk" her i Thailand. Og så litt trafikknytt.
Les mer...Les mer...Les mer...

Otto - Jeg har leiet bil ut oktober.Otto - Tilbake til Pattaya nå i oktober…Otto-Pihchit 18.10.2005
Vi leier bil. Formalitetene rundt det hele kan for en nordmann virke tvilsom, uten kjørekort.
Nå bor jeg hos familien til Kai, som å være på speidertur
Nå er jeg visst ille ute, kjører du lange strekninger her i Thailand passerer du før eller siden ”hellige” steder langs veien.
Livet her er IKKE kjedelig, la det være sagt med det samme!
Som vanlig begynner det hele i Jomtien eller Pattaya.
Nattelivet er hektisk men samtidig avslappet - om dette er mulig å forstå...
Om dagen utprøves en del kulturelle aktiviteter.
Mine damer og herrer!
Her fra hjertet i Thailand ser vi oss endelig i stand til å skrive et aktuelt reisebrev. Når det kan sendes av gårde er en helt annen sak... GSM forholdene i regionen er mildt sagt ustabil, men her startet mine reisebrev...